Vypnout zobrazení pro mobilní zařízení

Rychlé volby



Vyhledávání

Vypnout grafiku

Zhodnocení

1. Termokamera

  • Přínos pro výuku: Termokamera se osvědčila jako vynikající nástroj pro demonstraci fyzikálních jevů, jako je přenos tepla, izolace a identifikace tepelných ztrát. Studenti mohou přímo pozorovat a analyzovat reálné teplotní rozdíly, což napomáhá lepšímu pochopení teorie. Termokamera je v současné době využívána jak pro učňovský obor elektrikář, maturitní obor mechanik elektrotechnik a maturitní obor moderní informační technologie.
  • Praktická využitelnost: Použití termokamery při výuce elektrotechniky, fyziky a chemie studentům umožnilo získat praktické zkušenosti s diagnostikou a kontrolou bezpečnosti elektronických zařízení a různých typů přenosu tepla.

 

2. Grafické tablety

  • Přínos pro kreativitu a efektivitu: Grafické tablety byly velmi užitečné v předmětech zaměřených na grafický design, CAD a tvorbu digitálních materiálů. Zlepšily přesnost a rychlost tvorby návrhů a umožnily studentům snadno pracovat s digitálními médii.
  • Ulehčení učitelům: Učitelé zaznamenali zlepšení ve vizuální prezentaci materiálů a efektivitu při tvorbě výukových materiálů. Tablety tak mohou být využity i k rychlému zpětnému hodnocení studentských prací.

 

3. Laserová gravírka

  • Rozvoj technických dovedností: Laserová gravírka studentům umožnila pracovat s technologií přesného obrábění. Byla přínosná při projektových pracích a experimentálních úkolech, kde si studenti mohli ověřit své znalosti z konstrukční a výrobní technologie.
  • Využití v praxi: Tento nástroj umožnil výrobu konkrétních výrobků, jako jsou prototypy nebo upomínkové předměty. Přispěl k rozvoji znalostí v oblasti práce s různými materiály, což je přínosné i pro další vzdělávání nebo praxi. Zároveň žáci využívali i grafické tablety jak je vidět z ukázkové hodiny.

 

4. 3D tiskárna

  • Podpora kreativity a inovací: 3D tiskárna otevřela možnosti pro rozvoj kreativity, když studenti mohli snadno převést své digitální návrhy do fyzických objektů. Pomohla ve výuce předmětů zaměřených na návrhové práce a podporu prostorové představivosti.
  • Výuka základů technologií tisku: Studenti získali základní přehled o 3D modelování a o procesu tisku, což jim může poskytnout konkurenční výhodu v oborech jako inženýrství nebo design.

 

5. Spektrální analyzátor

  • Přínos pro výuku signálů a vln: Spektrální analyzátor umožnil studentům zkoumat frekvenční spektrum signálů, což napomohlo v předmětech zaměřených na elektroniku a telekomunikace. Tato technologie jim umožnila analyzovat a rozlišovat různé typy signálů.
  • Rozvoj analytických dovedností: Práce s analyzátorem rozvíjela analytické schopnosti studentů a dovednosti v oblasti měření a interpretace dat.

 

6. Revizní přístroj Kyoritsu

  • Podpora bezpečnosti: Revizní přístroj Kyoritsu byl využit k ověřování bezpečnosti a funkčnosti elektrických zařízení, což je zásadní zejména při práci v dílnách. Přispěl tak ke zvýšení bezpečnostního povědomí mezi studenty.
  • Praktická zkušenost: Studenti se mohli seznámit s revizními postupy a metodami zkoušení bezpečnosti, což je důležité pro jejich profesní přípravu a případnou práci v elektrotechnických oborech.


Celkové shrnutí:

Zapojení moderních technologií, jako jsou termokamera, grafické tablety, laserová gravírka, 3D tiskárna, spektrální analyzátor a revizní přístroj Kyoritsu, bylo pro školu přínosné z hlediska rozvoje praktických dovedností studentů, inovativnosti ve výuce a bezpečnosti. Tuto techniku využívali jak žáci učňovských oborů, tak studenti maturitních oborů, což přispělo k jejich lepšímu pochopení a aplikaci teorie v praxi. Technologie podpořila kreativitu, efektivní práci a praktickou přípravu studentů na budoucí profesní dráhu. Jediné negativum vidíme, že by bylo zapotřebí více kusů hlavně termokamer, spektrálních analyzátorů a revizních přístrojů, aby mohli žáci pracovat v menších skupinkách.


Přiložené soubory

13. 12. 2024 13:44:00 | Václav Knápek